31 Temmuz 2012 Salı

GLASS ARMONİCA

(İTKİB 4. HALI TASARIM YARIŞMASI)

Mezuniyet projem olan "Glass Armonica" konusu beni çok etkilemişti ve bence bir jüri topluluğunuda etkileyebilirdi :)
1.sinde finalisti olduğum halı tasarım yarışmasının 4.sü geliyordu ve benim fena halde katılasım vardı...
Bu kez elimde hazır bir konu da vardı, 'Glass Armonica' konusu bir tasarım ögesi olarak ev tekstiline de uyarlanabilir, renkleri ve desenleriyle bir evin içini güzelleştirebilecek ve farklılık yaratıcak halı tasarımları oluşturulabilinirdi...
"Mezuniyet Projem" başlıklı bloğumu okumayanlar için Glass Armonica'nın büyülü hikayesini kısaca bir kez daha hatırlatmak isterim ;


Eveet Glass Armonicanın esrarengiz hikayesi işte böyle. Bende bu farklı hikayeden yola çıkarak 
sıvadım kolları, renk olarak benim en sevdiğim ve vazgeçemediğim tonlar olan toprak tonlarını seçtim, o renkleri her zaman bir evin zeminine çok yakıştırmışımdır, eve sıcacık bir hava katar.

Yarışmanın ilkinin aksine bu kez oluşturulacak koleksiyonlar 6 parçadan oluşturulacaktı.
Katılım dosyasının içerisinde yine tasarımların çizimleri veya prototipleri ve ilham aldığınız temayı anlatan dökümanlar (slayt, kısa film, yazı, fotoğraf vs.) bulunmalıydı.
Aldım elime toprak tonlarında kadife, saten ve polar kumaşlarımı ve başladım o büyülü müzik aletinin kat kat şeklinden yola çıkarak tasarlamaya...

İşte orataya çıkan halı koleksiyonum ;










Her zaman ki gibi tasarımlarımı ve konumu anlatan sunum ve storyboardımı koydum dosyama sıkıca kapadımm ve verdim kargoya :)
Bir kaç hafta sonra bir İstanbul numarasından arandım ve nereden olduğunu tahmin etmek zor olmadı :)
Tasarımlarım ilk 20'de idi ve ilk 8'in seçileceği 2. eleme için jüri mülakatına girmem gerekiyordu tekrar, eh bizde apar topar geldik İstanbul'a :)

Mülakat günü İTKİB binasına geldim ve ilk 20 deki diğer heyecanlı tasarımcılarla başladık sıramızın gelmesini beklemeye, nihayet benim sıramdı ve jüri odasına geçtim, yine karşımda iş adamları,tasarımcılar ve firma sahiplerinden oluşan yaklaşık 20 kişilik bir jüri vardı ; ben yine heyecandan titriyordum.O jüriye defalarca çıksanız da alışılamıyo sanırım, birkaç soru sordular mantıklı cümleler kurmaya çalışarak cevapladım ve sonra çıktım.

İlk 8'e giren tasarımlar, mülakat bittikten hemen sonra sözlü olarak açıklanacaktı ve İtkib'in bekleme salonunda heyecanlı bekleyiş başladı...Sonunda içeriden biri elinde bir listeyle çıktı ve ilk 8'i okumaya başladı; Liste bitiyordu ve benim adım hala okunmamıştı, elim kalbimdeydi ve sanırım 8. isim benim ismimdi :))

Harika ilk 8'deyim :)
O sene ki yarışmanın kuralı finaldeki 8 tasarımcı 6 parçalık koleksiyonundaki tasarımlarından 1 ini seçip 'kendisi' üretecekti. Yani 2.80x1.40 cm boyutlarındaki bir halıyı tıpkı prototiplerini yaptığımız gibi kendimiz oluşturacaktık.
Zor bir süreç beni bekliyordu ama her zaman ki gibi buna değerdi...Gerçeğe dönüştürmek üzere yukarıdaki tasarımlardan 3. sünü seçtim ve soluğu Adana'da ki kumaşçılar çarşısında aldım.Gerekli tüm malzemeyi tamamlayıp evin bir odasını zaptettikten sonra zorlu bir yaratım süreci başladı, işte halı yapım aşamalarıyla geçen o günlerden bazı fotolar :)
















Ve günler süren uzun ve yorucu bir hazırlık ve çalışma süresinin ardından nihayet halım gerçek boyutlarında önümde duruyordu ve tabi ki bu kadarla bitmiyordu.Bu kocaman şeyi paketleyip final gecesi için İstanbul'a kargolamam gerekiyordu.Annem ve babamında yardımlarıyla güzelce katlayıp sıkıca paketledik, karoyu evden teslim alması için çağırdık ve final gecesinde sergilenmesi için yolladık gitti :)

Ben de yaklaşık bir hafta sonra final gecesinden 1 gün önce oradaydım ve büyük gece geldi çattı.
Ben de halım gibi geceye hazırdım :) ;


Ödül gecesinden birkaç kare ;









Ve buda katılım belgemm :)


İlk 3 finalist arasına girememenin verdiği hüsran ve o gece 8 finalist arasında bulunmanın verdiği mutlulukla gece son buldu...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder