31 Temmuz 2012 Salı

MEZUNİYET PROJEM

"GLASS ARMONİCA"


Genel olarak Güzel Sanatlar Fakültelerinin Tekstil Tasarım bölümlerinde 4. yılın sonunda bitirme projesi olarak bir giysi tasarım koleksiyonu hazırlanır ve sene sonunda bir defile yada sergiyle hocalara ve diğer katılımcılara sunulur.


4. sınıfın 2. dönemi bu projenin hazırlıklarıyla geçer, çünkü çok meşakkatli, emek ve koşturmaca isteyen bir süreçtir, hocalarla sürekli toplantılar yapılır, oluşturulacak koleksiyonların temaları ve çizim örnekleri v.b. gösterilir.Bir yandan uygun kumaşlar o kumaşçı senin bu kumaşçı benim bulunmaya çalışılır, tasarımları uygun fiyata ve gerçekten hakkıyla dikebilecek terziler aranır görüşülür, serginin yada defilenin yapılacağı bir salon ayarlanmaya çalışılır, uygun yerlerle konuşulur fiyat istenir, o günün davetiyeleri ve afişleri için ayrıca grafikerler ve baskıcılarla görüşülür, koleksiyonun temasını anlatan storyboardlar hazırlanır ve tüm bu düzenlemelerin yapılabilmesi için gereken meblanın en azından bir kısmının karşılanabilmesi için tabir-i caizse kapı kapı gezilip sponsor aranır...
İnanın bu işin özeti daha o kadar fazla teferruat ve ayrıntı vardır ki size "acaba doğru mesleği mi seçtim?" diye bile düşüdürür.


Neyse tasarım bölümlerinden mezuniyet aşamaları işte öyle bir seyir izler. Gelelim benim mezniyet projeme, konuma, giysilerime ve aşama aşama nasıl yaratıldığına...


İlk başta halletmem gereken konu çıkış noktam olmalıydı, koleksiyonumu tasarlamak için bana ilham olabilecek bir konu gerekiyordu, bu benim bitirme tezimdi benim için çok önemliydi, çok ilgi çekici vurucu etkileyici bişeyler olmalıydı, halletmem gereken ilk konu buydu zaten onu bulduktan sonra gerisi çorap söküğü gibi gelecekti.
4. sınıfın 2. döneminin başlangıcından itibaren sürekli algılarım açık bi şekilde konu araştırmaya başladım.Eski bilgilerimi gözden geçirdim, bidolu tasarım, moda v.b. kitabı inceledim, ilginç olayları araştırdım, günümüz trendlerine baktım, modacıların son defilelerinde nelerden ilham aldıklarını araştırdım v.s. ama yok hala aklımda işte bu ! diyebileceğim bir fikir yoktu...
Zamanım azalıyordu, hocalar artık benden bir konu bekliyorlardı ama ben hala bişeylerin içimi kelebeklendirmesini bekliyordum...


Ve sonunda büyük ilham geldi ve beni okulun küçük bir cafesinde arayış içindeyken dürttü.Konuyla alakasız işletme bölümünde okuyan bir arkadaşımla bu konuyu konuşuyordum, artık aramaktan yorulmuştum sadece aklımda şöyle bir genel tema vardı; pek bilinmedik bir müzik aletinden yola çıkmak istiyordum,
-"Off" dedim "böyle bir müzik aleti gibi bişe, ama aynı zamanda eski, gizemli, mistik"
-"Hımmm Glass Armonica (Harmonica diye de geçiyo) diye bir alet duydun mu?" dedi arkadaşım
-"Galss Armonica mı? İlk kez duyuyorum, o ne ?"
"Glass Armonica insanları delirttiğine inanıldığı için yasaklanan bir müzik aleti" dedi
(İşte bu ! tam onikiden ! bingo !)
haftalardır duyduğum en içime sinen konu
"Anlatsana biraz daha" dedim "nası bişe bu alet, nası delirtiyomuş yani?  Kim icat etmiş ? Kim çalmış ?"
-"Benjamin Franklin icat etmiş" dedi, "ıslak parmakların dönen camlara sürtünerek ses çıkarması prensibiyle çalışıyo, seside çok garip tınılarda çıkıyormuş, çalan insanlar dayanamayıp deliriyormuş."
Ya hani varya Mor ve Ötesi'nin Uyan şarkısının klibinde kullanılan animasyon film, işte bu çalıgının etkilerinden esinlenilerek yapılmış, bak akşam bulda izle.


Aaa e ben niye bilmiyorum bunu, konuya bak ya ! Akşam eve gider gitmez konuyu araştırmaya başladım, araştırdıkça tüylerim ürperdi, muhteşem bir hikayeydi ve bitirme projemin temasını bulmuştum "Glass Armonica" 


Benim gibi bilmeyenler için bu büyülü hikaye ve ondan ilham alınarak yapılmış son derece etkileyici ünlü animasyon filmi ve bu ilginç aleti çalan (ayrıca böyle bir albüm yapmış) bir sanatçının videosunu paylaşmaktan zevk duyarım ve sonrada ondan ilham alarak tasarladığım giysi tasarımlarımı tabiki :)















Mutlaka izlenmesi gereken Andrey Khrzhanovskiy yapımı animasyon film ;
Glass Harmonica part 1
Glass Harmonica part 2


Ve buda duymak isteyenlere Glass Armonica'nın meşhur sesi ;
Glass Harmonica sesi


Ve bu ilginç aletin şeklinden ve hikayesinden esinlenerek yaptığım tasarımlarım ;















Koleksiyonumun gerçeğe dönüştürülen tasarımı ve mezuniyet kataloğu için yapılan fotoğraf çekimi ; (yakadaki yüzey tasarımı da bana ait)














Bitirme projemde bu güzel konudan ilham alarak yaptığım tasarımlarımla fakülte 3.lüğü derecesiyle mezun oldum ;)


Ve mezuniyet sergimizden birkaç foto ;









Ve hayat boyu unutulmayacak harika günler, hatıralar ve arkadaşlıklarla dolu bir 5 yılın sona erişi...































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder